Denkmal für die Wasserknechte
I mange århundreder - før man kunne bruge pumper og andre vandløftere - var vandtjenerne ansvarlige for at transportere det grundvand, der blev ved med at strømme ind fra gruberne og skakterne.
Vandspandene af egetræ var deres vigtigste redskab. En stor hylde fuld af vandspande er blevet rejst her som et lille mindesmærke for vandtjenerne.
Ved hjælp af en spand, der er lænket til hylden, kan vandrere selv prøve, hvor hårdt vandtjenernes arbejde var.
I nærheden





