Huysburg Benediktinerkloster
Siden 1411 har de sidstnævnte imidlertid været „for sig selv“. Munkeklosteret var et af de få i dette område, der stadig blev ved med at eksistere efter reformationen. Det var først i 1804, at klosteret blev sekulariseret af kongeriget Preussen. Ud over et allerede eksisterende præsteseminar flyttede de første munke ind igen i det eneste benediktinerkloster i DDR i 1972. Klostrets lange historie kan også ses på bygningerne: Ud over gotiske elementer forener klosterkirken St. Maria en vigtig romansk basilika med en smukt barokstil.
I nærheden



