Bag projektet "#TagDetMedIgen - 0% affald, 100% Harzen", som er startet af Harzen Turismeforening, samles der nu forskellige partnere, herunder Nationalparken Harzen, de tre statsskove og Harzklubben, som alle arbejder sammen for en natur i Harzen fri for affald.
Problemet er lige så gammelt som vandringen i Harzen selv. Ud over de mange ansvarsbevidste skovgæster, der udforsker skoven uden at efterlade spor i naturen, findes der også dem, der bare efterlader deres affald. Uanset om det er glas, plastik, papir eller endda organiske rester – enhver fremmed genstand i naturen belaster og forstyrrer det økologiske system.
Sådan behøver det ikke at være! Derfor arbejder vi sammen på at oplyse og øge bevidstheden om problemet. Og også du er vigtig, kære besøgende, for alene kan vi ikke klare det – #TagDetMedIgen.
Oversigt: