Tram Nordhausen

Nostalgische/toeristentrein
De tram maakt al sinds 1900 deel uit van het stadsbeeld van Nordhausen, maar is allesbehalve ouderwets.
Integendeel, sinds mei 2004 wordt er gebruik gemaakt van het "Nordhäuser Model". De tramstellen van het type Combino Duo hebben twee aandrijfsystemen en zorgen zo voor een naadloze overgang van het tramnet in Nordhausen naar het spoorwegnet van de Harzer Schmalspurbahnen GmbH (HSB). Terwijl op de tramlijn in de stad Nordhausen elektrische aandrijving via de bovenleiding mogelijk is, wordt er op de spoorlijn van de HSB met dieselaandrijving gereden.

In de buurt